Kul med tecken

Lilla sötnosen testar ny sittplats.

Lilla sötnosen testar ny sittplats.

Nu är jag inne i den välbekanta ”julshows-stressen” som innebär att jag känner mig steget efter på jobbet – hela tiden. Det borde dock börja kännas bättre ganska snart, när alla körer är arrangerade och inspelade. Då kan man bara hoppas att eleverna övar som de brukar så löser det sig. Det har dock varit lite stressigare än vanligt i år. Dels för att repetitionerna legat på arbetstid (utan att jag för den del haft färre individuella elever) och dels för att det är svårare att få loss tid hemma nu när man ju vill hinna vara tillsammans med Lilla E också. Jag tog upp det på mitt medarbetarsamtal härom veckan och förhoppningsvis blir det bättre från och med nästa höst :)

Annars flyter det mesta på som det ska här hemma. Lilla E har börjat använda fler tecken och det är verkligen häftigt! Hur skulle man annars veta att hon tycker att Babybjörns logga ser ut som en katt? Eller att det första hon funderade på i morse var huruvida det regnade ute (tecknade först fönster, sen regn, vilket jag tolkade som att hon ville kolla genom fönstret ifall det regnade). Hon säger också enstaka ord, men det har inte riktigt lossnat ännu.

Lämna en kommentar